surmysuu
surmysuusurmysuu

در هنگام خريد لاستيك خودرو به چه نكاتي توجه كنيم؟ لاستيك يكي از مهم ترين اجزاي خودرو است كه در كنترل خودرو نقش مهمي دارد. به همين دليل بايد نكات مهم در هنگام خريد و نحوه نگهداري آن را بدانيد. در اين مطلب شما را با نكات مهم در هنگام خريد لاستيك خودرو آشنا خواهيم كرد. با ما همراه باشيد.


در هنگام خريد لاستيك خودرو به چه نكاتي توجه كنيم؟


براي اطمينان از ايمني و عملكرد مطلوب اتومبيل بايد حتماً به وضعيت لاستيك‌هاي آن توجه كنيد. لاستيك‌هاي معيوب نه تنها عملكرد خوبي ندارند؛ بلكه باعث افزايش مصرف سوخت هم خواهند شد. به همين دليل شما بايد حتماً قبل از تركيدكي و... لاستيك‌هاي اتومبيل خود آن‌ها را تعويض كنيد، البته از آنجا كه براي خريد لاستيك بايد هزينه زيادي پرداخت كرد؛ حتماً بايد قبل از خريد لاستيك به فاكتور‌هاي گوناگوني توجه كنيد. اين كار باعث مي‌شود كه بهترين تصميم ممكن را بگيرد و با اطمينان به لاستيك‌هاي جديد خود رانندگي كنيد. اين فاكتورها شامل:


در هنگام خريد لاستيك خودرو به چه نكاتي توجه كنيم؟


1- سرعت مجاز


حداكثر سرعتي كه لاستيك مي تواند به مدت 10 دقيقه تحمل كند سرعت مجاز نام دارد كه اين شاخص با يكي از حروف لاتين A تا Z نشان داده مي شود. روي جداره لاستيك خودروي پرايد، نماد H براي سرعت درج شده كه نشان دهنده اين است كه هنگامي كه لاستيك داراي فشار باد و بارگذاري مناسب است مي تواند 320 كيلومتر سرعت در ساعت راتحمل كند.


اگر بر روي لاستيكي حداكثر سرعت اعمال شود، اما داراي تنظيم فشار باد نباشد و يا اضافه بار روي آن اعمال شود، آسيب مي بيند و يا مي تركد.


2- سايز لاستيك


معمولا افراد، براي مراجعه به خريد لاستيك ، بلافاصله اعداد و ارقامي را بيان مي كنند كه روي لاستيك قديمي خود ديده اند. اما بهتر نيست ابتدا معناي اين شماره ها را بدانيد.


اندازه لاستيك خودرو با علايمي همچون 165/65-R13 (روي لاستيك پرايد) نشان داده مي شود كه به شرح زير است:


165:پهناي لاستيك بر حسب ميلي متر


65:نسبت ارتفاع ديواره لاستيك (فاق) به پهناي آن برحسب درصد


R:راديال


13:قطر رينگ بر حسب اينچ


3- بار مجاز


شاخص وزن لاستيك ميزان باري است كه مي توانيم روي لاستيكها وارد كنيم. عبور از مرز مجاز بار موجب تركيدن لاستيك و وقوع تصادف مي شود پس بهتر است با توجه به فشاري كه بار اضافي درون خودرو به لاستيك ها وارد مي كند، اقدام به حمل بار با خودرو كنيم. حداكثر وزني كه براي هر لاستيك قابل تحمل است ، وقتي كه حداكثر مقدار مجاز فشار را داشته باشد و بين صفر تا 279 متغير است.


اين عدد، براي لاستيك خودروهاي مختلف متفاوت است مثلا نماينده براي خودروهاي سواري، عدد شاخص وزن بين 75 تا 105 است. براي مثال، شاخص وزن براي خودروي پرايد 76 و معادل 400 كيلوگرم بار است، يعني اين لاستيك هنگامي كه حداكثر فشار باد مجاز را دارد، حداكثر 400 كيلوگرم را مي تواند حمل كند.


بايد دقت كنيد كه هرگز لاستيكي را كه شاخص وزن آن كمتر از ميزان توصيه شده از سوي سازنده خودروست، روي رينگ نصب نكنيد.

4- اهميت تاريخ توليد لاستيك در هنگام خريد


لاستيك خودرو نيز مانند محصولات ديگر داراي تاريخ مصرف هستند . تاريخ توليد لاستيك كنار لاستيك به صورت يك عدد 4 رقمي درج شده كه اغلب اين تاريخ 4 سال پس از تاريخ توليد لاستيك هاست يعني لاستيك 4 سال پس از اين تاريخ، ديگر قابل استفاده نيست.تاريخ توليد مصرف لاستيك، به هفته و سال ميلادي بر روي آن مشخص شده است.


اگر تاريخ مصرف لاستيك بگذرد ، خطرات زيادي را به دنبال دارد زيرا ممكن است لاستيك به صورت ناگهاني بتركد و باعث تصادف شده و يا حتي مرگ آورباشد .


در هنگام خريد لاستيك خودرو به چه نكاتي توجه كنيم؟

5- توجه به حداكثر فشار باد در زمان خريد لاستيك


ميزان فشار باد مجاز لاستيك را مي توانيد بر روي ديواره كناري آن مشاهده كنيد. براي بعضي لاستيك ها حداكثر فشار مجاز 32psi، براي برخي 44psi و براي بعضي ديگر از انواع لاستيك ها حتي تا 50psi است.


تنظيم فشار باد تا چند پوند كمتر از حداكثر فشار مجاز، عملي قابل قبول است، اما نبايد در اين كاهش افراط كنيد.هنگام سفر لازم است فشار لاستيك ها را نسبت به فشار توصيه شده به مقدار 4psi كاهش دهيد زيرا لاستيك ها در بزرگراه ها گرم مي شود و فشار درون آن بالا مي رود. فشار كم باد داخل لاستيك، موجب بالا رفتن حرارت آن مي شود.


6- مقاومت حرارتي


مقاومت حرارتي لاستيكها با حروف لاتين و به ترتيب از بالاترين تا پايين ترين درجه، با حروف A، B و C مشخص مي شوند.


7- چسبندگي


چسبندگي ، ميزان قابليت متوقف كردن خودرو را در جاده هاي خيس نشان مي دهد. داشتن چسبندگي بالا به اين معني است كه اين لاستيك، در مسافت كوتاهتري نسبت به لاستيك با چسبندگي پايين تر خودروي حامل خود را در جاده هاي خيس متوقف مي سازد. ميزان چسبندگي از بيشترين تا كمترين، به ترتيب با حروف AA، A، B و C نشان داده مي شود.


8- ساييدگي


اين عدد، ميزان سايش لاستيك را نشان مي دهد و عدد بالاتر بيانگر زمان طولاني ساييده شدن لاستيك است مثلا ، زمان ساييده شدن يك لاستيك با كد ساييدگي 400 دو برابر لاستيكي با كد ساييدگي 200 است. 9


9- برند


هيچ وقت از دو يا چند برند متفاوت در خريد تاير، استفاده نكنيد زيرا هركدام از آنها ساختار، اندازه و نوع متفاوت دارند كه باعث افزايش خطر و ريسك رانندگي مي شود.


مشخصات سازنده اتومبيل را بررسي كنيد.

قبل از انتخاب لاستيك جديد حتماً از سازگاري آن با وسيله نقليه خود اطمينان حاصل كنيد. خودروسازان معمولاً توصيه‌هايي در رابطه با اندازه و نوع لاستيك اتومبيل‌هاي خود داشته و براي اطمينان از عملكرد اتومبيل خود بايد به توصيه‌هاي آن‌ها توجه كرد. شركت‌هاي خودروسازي توصيه‌هايي در رابطه با اندازه، فشار باد و نوع لاستيك داشته و معمولاً آن‌ها را مي‌توان در دفترچه راهنما و تعمير و نگهداري اتومبيل‌هاي گوناگون ديد.


همچنين در برخي از خودرو‌ها مي‌توان اطلاعات يادشده را برروي رِكاب و يا چارچوب درب‌هاي اتومبيل مشاهده كرد. رعايت نكات مندرج در دفترچه راهنما و يا برچسب‌هاي اطلاعاتي لاستيك و فشار باد تاير‌ها تأثير فراواني در طولاني كردن عمر لاستيك‌هاي خودرو دارد.


لاستيك زاپاس را فراموش نكنيد.

هنگامي كه براي تعويض لاستيك‌هاي فعلي اتومبيل خود اقدام مي‌كنيد؛ حتماً بايد لاستيك زاپاس را بررسي كرده و در صورت نياز آن را تعويض كنيد. معولاً از لاستيك‌هاي زاپاس استفاده چنداني نشده و ممكن است كه لاستيك زاپاسِ شما وضعيت خوبي داشته باشد. بعضي اوقات هم لاستيك زاپاس شما ساييدگي و پارگي مهمي نداشته و احتمالاً مكانيك شما توصيه مي‌كند كه استفاده از لاستيك يادشده مشكلي براي شما ايجاد نكرده و فعلاً جواب‌گوي نياز شما خواهد بود.


به هر حال اگر لاستيك زاپاسِ شما شرايط ايده‌آلي نداشته و مشكل‌ساز مي‌شود؛ حتماً براي تعويض آن اقدام كرده و سعي كنيد كه لاستيك زاپاس را حتماً منطبق با مدل، اندازه و... لاستيك‌هاي اصلي اتومبيل خود تهيه كنيد.


قيمت لاستيك مهم است.

يكي از مهم‌ترين و تأثيرگذار‌ترين نكات در خريد لاستيك‌هاي جديد را بايد قيمت آن‌ها دانست. قيمت‌گذاري لاستيك‌هاي گوناگون و تفاوتِ ارزش آن‌ها نشانگرِ كيفيت، عمر و پايداري لاستيك است.


در حال حاضر معمولاً براي خريد لاستيك‌هاي پريميوم بايد بيشتر هزينه كرد؛ زيرا توليد آن‌ها محصول ماه‌ها تحقيق و توسعه است. علاوه بر اين لاستيك‌هاي پريميوم كيفيت، آج و عملكردِ بهتري داشته و از موادي درجه يك براي توليد لاستيك‌هاي مزبور استفاده شده است.


لاستيك‌هايي با قيمتِ متوسط عملكردي مشابه با لاستيك‌هاي پريميوم دارند؛ اما كيفيت مواد مورد استفاده در آن‌ها به هيچ عنوان در حد و اندازه لاستيك‌هاي پريميوم نيست.


در نهايت شما فقط لاستيك‌هاي ارزان قيمت را پيش‌روي خود خواهيد داشت. اين لاستيك‌ها شايد قيمت مناسبي داشته باشند؛ اما عمرِ كوتاهي داشته و بايد با آن‌ها كنار بياييد.


در هنگام خريد لاستيك خودرو به چه نكاتي توجه كنيم؟


به گارانتي لاستيك توجه كنيد.

معمولاً توليدكنندگان لاستيك دو نوع گارانتي را براي محصولات خود در نظر مي‌گيرند. گارانتي نوع اول نقص، پارگي و بي‌كيفيتي آج‌هاي لاستيك را پوشش مي‌دهد. ولي گارانتي نوع دوم خطرات ناشي از معيوب بودن لاستيك در جاده را شامل شده و خيال شما را راحت مي‌كند.


البته بايد به متن ضمانت‌نامه لاستيك‌سازان دقت كرد؛ زيرا بند‌ها و شرايط بسياري در متن ضمانت‌نامه‌هاي ياد شده وجود دارد كه به سادگي باعث فرارِ شركت لاستيك‌ساز از عمل به تعهدات خود مي‌شود. علاوه بر اين برخي از توليد كنندگان لاستيك در صورت معيوب بودن محصول خود به راحتي اقدام به تعويض و جايگزيني آن‌ها خواهند كرد و اين گزينه احتمالاً شما را كمي وسوسه خواهد نمود.


لاستيك در مصرف سوخت تأثيرگذار است.

نكته ديگري كه بايد در انتخاب لاستيك مورد توجه قرار داد اين است كه نوع لاستيك انتخابي در ميزان مصرف سوخت اتومبيل شما تأثيرگذار خواهد بود. لاستيك‌هاي اصلي اتومبيل شما به بهينه‌سازي مصرف سوخت كمك كرده و تعويض آن‌ها مي‌تواند آثار مثبت و منفي فراواني برروي ميزانِ مصرف سوخت اتومبيلِ شما داشته باشد.


براي برخي‌ها عملكرد و كشش اتومبيل از اهميت بيشتري برخوردار بوده و ميزان مصرف سوخت را در اولويت‌هاي خود قرار نمي‌دهند؛ بنابراين بايد خودتان تصميم‌گيري كرده و لاستيكي منطبق با احتياجات و نياز‌هاي خود خريداري كنيد.


موارد بسيار مهمي كه بايد هنگام خريد لاستيك و تاير خودرو به آن توجه كنيد :


دقت كنيد تمام لاستيك هاي خودرو از يك نوع و مشخصات يكساني داشته باشند و در صورت استفاده از لاستيك هاي تيوب دار، حتما تيوب داخل لاستيك را هنگام تعويض لاستيك عوض كنيد.


به هيچ وجه نبايد از رينگ هاي زنگ زده ،پوسيده ،تاب دار و جوشكاري شده استفاده شود.


وارد شدن آسيب جدي به سيستم تعليق و دستگاه انتقال قدرت خودرو نتيجه استفاده از لاستيك هاي غير استاندارد خودرو، خواهد بود.


ساده و بسيار مهم ؛ از لاستيك استاندارد استفاده نماييد.


هنگام كنترل فشار باد، لاستيك ها بايد سرد باشند و اگر لاستيك ها گرم باشند، از خالي كردن باد اضافي بپرهيزيد.

مراقبت هاي بعد از خريد لاستيك


به طور هم زمان بر روي يك خودرو لاستيك هاي راديال و باياس پلاي استفاده نكنيد.


در شرايط مناسبي لاستيك زاپاس را نگهداري كرده و باد آن را همراه با فشار باد لاستيك هاي ديگر كنترل نماييد.


لاستيك هاي باياس پلاي به صورت ضربدري و لاستيك هاي راديال به دليل جهت دار بودن در هر 8000 كيلومتر بايد به صورت طولي جابه جا شوند.


بايد مرتبا عمق آج لاستيك هاي خودرو را بررسي و كنترل نمود. بهتر است قبل از صاف شدن كامل لاستيك آن را از زير خودرو خارج كنيد تا از آسيب سرنشينان جلوگيري شود. امكان روكش كردن مجدد لاستيك هم وجود خواهد داشت.

هشدارها درباره لاستيك ماشين


لاستيك نخ زده قابل اطمينان نيست و براي حفظ جان سرنشينان و ايمني خودرو سريعا بايد لاستيك نخ زده تعويض شود.


لاستيك هاي نو را در اكسل جلوي خودرو نصب كنيد تا با توجه به وزن بيشتر در اكسل جلو و كنترل بهتر فرمان، ايمني خودرو بيشتر شود، در صورتي كه به دليل كمي وزن خودروها در اكسل عقب، بايد چسبندگي خودرو به سطح جاده را با لاستيك هاي سالم تر و با آج بيشتر جبران كرد و از انحراف خودرو در پيچ هاي تند جلوگيري كرد.


هيچ وقت از بالانس چرخ ها غافل نشويد.


از رينگ و لاستيك معيوب يا تعمير شده هيچ وقت استفاده نكنيد.


در صورت مجهز بودن خودرو به سيستم ضد قفل ABS يا سيستم ضد لغزش ASR هيچ وقت سايز رينگ و لاستيك را بدون اصلاح وضعيت سيستم مديريت مركزي ECU تعويض نكنيد زيرا سيستم هاي مذكور، كارايي خود را از دست مي دهند.


خريد لاستيك از دكتر خودرو


دكتر خودرو متشكل از مجموعه فروشگاه هاي تعويض لاستيك مي باشد و در هر نقطه اي كه شما بخواهيد براي خريد لاستيك و نصب انواع لاستيك ميشلن،  لاستيك فالكن، لاستيك بارز  و لاستيك گلدستون ... در خدمت شماست.


شما مي توانيد جهت دريافت قيمت روز لاستيك به سايت doctorkhodro.com مراجعه نماييد.

امتیاز:
بازدید: 109
برچسب:
:
[ 1398/12/19  ] [ ۲۰ ] [ surmysuu ] [ ]

نقش سيستم‌هاي الكتريكي در خودروهاي آينده : رانندگي الكتريكي، مفهوم جديدي است كه توانسته راه خود را به صنعت خودروسازي باز كند. خودورسازان با پيگيري اين طرح نوآورانه قصد دارند با حذف قطعات و مكانيزم‌هاي مكانيكي در خودروها و جايگزيني آن‌ها با قطعات الكتريكي، آينده‌اي درخشان‌تر براي اين صنعت بسازند. مدتي است كه استفاده از اين مفهوم و به‌ كارگيري آن در خودروها آغاز شده است كه مي‌توان ردپاي آن را در معرفي ترمزهاي الكتريكي، فرمان برقي و ساير نوآوري‌ها در دنياي خودروهاي الكتريكي نظير سيستم‌هاي خودران يافت.


هنگامي‌ كه براي نخستين بار آلفارومئو در مدل‌هاي جوليا و استلويو از ترمز الكتريكي MKC1 ساخت شركت كنتيننتال استفاده كرد، صنعت خودروسازي به مزاياي استفاده از مفهوم «رانندگي الكتريكي» پي برد. ترمز الكتريكي MKC1 با حذف قطعات مكانيكي در سيستم ترمز، سيستم جديدي را ارائه داد كه علاوه بر كاهش وزن نسبت به نمونه‌هاي مكانيكي، معايب سيستم‌هاي سنتي گذشته را نيز برطرف كرد. در اين سيستم قطعات مختلف نظير سيلندر اصلي ترمز، بوستر، كنترل مركزي ABS و ESC به‌صورت يكپارچه طراحي شده و اين امر سبب كاهش فضاي اشغال شده، كاهش وزن تا 4 كيلوگرم و حذف پيچيدگي‌هاي طراحي شده است. علاوه بر اين، پدال ترمز قابليت انتقال حس ترمزگيري به پاي راننده را باتوجه به‌شدت اعمال ترمزها خواهد داشت كه اين امر از طريق شبيه‌سازهاي مكانيكي تعبيه شده در پدال ميسر شده است. نكته‌ي مثبت ديگر در استفاده از اين سيستم جديد حذف مسافت جابه‌جايي پدال به‌واسطه‌ي كاهش فشار روغن يا خوردگي لنت‌ها است، به اين صورت كه پدال ترمز همواره تا ميزان مشخصي بالا يا پايين مي‌رود و اين فاصله در طول زمان تغيير نخواهد كرد.

 

استفاده از ترمزهاي كاملا الكتريكي اين امكان را به خودروسازان مي‌دهد كه بتوانند با حذف كامل روغن ترمز و خطوط انتقال سيال هيدروليك علاوه بر حفظ فضا و كاهش وزن، خطوط توليد تميزتر و بهينه‌تري داشته باشند. با استفاده از اين سيستم ديگر نيازي به تعويض ادواري روغن ترمز وجود ندارد و سازندگان مي‌توانند سيستم فنربندي، چرخ‌ها و سيستم ترمز را به‌طور يكپارچه مونتاژ كنند كه اين امر در سرعت توليد خودرو تأثير به‌سزايي دارد.


فرمان برقي يكي ديگر از زمينه‌هايي است كه خودروسازان با به حداقل رساندن قطعات مكانيكي سعي دارند نقش سيستم‌هاي الكتريكي در خودروها را پررنگ‌تر كنند. درحال‌حاضر سيستم‌هاي الكتريكي كمكي فرمان در بسياري از خودروها استفاده مي‌شوند و مزيت عمده‌ي آن‌ها مصرف كم‌تر انرژي نسبت به پمپ هيدروليك خودرو در فرمان‌هاي مكانيكي است. در اين سيستم‌ها هنوز هم اتصالات مكانيكي فرمان وجود دارند، اما يك موتور الكتريكي وظيفه‌ي افزايش نيروي دست راننده براي جابه‌جايي فرمان را برعهده دارد. فرمان‌هاي تمام برقي كه اتصال مكانيكي در آن‌ها به‌طور كامل حذف شده باشد، هنوز به دليل ارتقاي سطح ايمني و قانون‌هاي سخت‌گيرانه نتوانسته‌اند پا به عرصه‌ي صنعت خودروسازي بگذارند.


گرچه سرعت و شتاب بسيار جذاب هستند، اما مهم‌تر از آن توانايي كم كردن سرعت است. امنيت هر راننده‌اي به كاهش سرعت قابل‌ اطمينان و پايدار يا به عبارت ديگر، به كاركرد درست لاستيك‌ خودرو و ترمزها وابسته است.

 

با اينكه فرمان تمام برقي و ترمزهاي تمام الكتريكي هنوز نتوانسته‌اند دنياي خودروسازي را فتح كنند، اما دريچه برقي گاز مدتي است كه جاي خود را در خودروهاي مدرن پيدا كرده است. در اين سيستم ميان پدال گاز و دريچه‌ي برقي هيچ اتصال مكانيكي وجود ندارد و به‌جاي آن آرايه‌اي از حسگرها روي پدال گاز و پيشرانه نصب شده است كه وظيفه‌ي انتقال اطلاعات به پردازنده خودرو را بر عهده دارند. پردازنده با دريافت اين اطلاعات و ارسال سيگنا‌ل‌هاي مناسب دريچه و ميزان پاشش سوخت را تنظيم مي‌كند. مزيت اين سيستم كنترل بهتر مصرف سوخت و توليد كمتر آلاينده‌هاي زيست‌ محيطي است.

 

درحال‌ حاضر فرمان تمام برقي و ترمز تمام الكتريكي در مرحله‌ي آزمايش نمونه‌هاي اوليه قرار دارند و بالاخره روزي راه خود را به دنياي خودروها باز خواهند كرد. در حقيقت با ظهور خودروهاي خودران شايد زمان آن فرا رسيده است كه تغييراتي در قوانين اعمال شود كه درنتيجه‌ي آن بتوان از اين سيستم‌ها در خودروهاي خودران بهره جست.


خريد لاستيك از دكتر خودرو


دكتر خودرو متشكل از مجموعه فروشگاه هاي تعويض لاستيك مي باشد و در هر نقطه اي كه شما بخواهيد براي خريد لاستيك و نصب انواع لاستيك ميشلن،  لاستيك فالكن، لاستيك بارز  و گلدستون ... در خدمت شماست.

شما مي توانيد جهت دريافت قيمت روز لاستيك به سايت doctorkhodro.com مراجعه نماييد.

تلفن دفتر :  33497159 021     -    09122001244

امتیاز:
بازدید: 99
برچسب:
:
[ 1398/11/21  ] [ ۰۶ ] [ surmysuu ] [ ]

نگهداري و تعمير خودرو : يكي از دغدغه هاي هميشگي مالكين و رانندگان خودرو، چگونگي نگهداري و تعمير خودرو است. اين مسئله براي كساني كه به تازگي اقدام به خريد خودرو نموده اند، بسيار با اهميت تر مي باشد، چراكه تجربه چنداني از رانندگي و تعمير و نگهداري خودرو نداشته و ممكن است به مشكلات عديده اي در اين زمينه برخورد نمايند. به همين علت در اين بخش قصد داريم نكات مهمي را در رابطه با نگهداري و تعمير خودروبيان نماييم.

نگهداري و تعمير خودرو

 

گيربكس

قطعات مكانيكي اين مزيت را نسبت به قطعات الكتريكي دارند كه در صورت بروز اختلال در يكي از بخش ها آن را با صداي خاص به شما مي فهمانند و بدين ترتيب از عملكرد نادرست به آن اطلاع مي يابيد.

گيربكس ها از بدو پيدايش خودروها با ما بوده اند و مشكلات خاص خودشان را نيز به همراه داشته اند ولي از آنجايي كه تعمير آنها  هزينه و زمان زيادي مي طلبد است كه توجه ويژه‌اي نسبت به آن نشان داده شود .

 جا نرفتن دنده

دنده هاي اتوماتيك چيزي نيست كه در اختيار تمام هموطنان ما باشد و به لطف خودروسازان داخلي هنوز هم اين سيستم در كشور ما برقرار است .اين سيستم هم عليرغم سادگي ظاهري خود، پتانسيل بروز اختلالات اساسي را دارد يكي از آنها درست جا نرفتن دنده است.

امكان وقوع اين مشكل در هر مرحله وجود دارد و چه در حين شروع حركت و چه در هنگام تعويض دنده در سرعت هاي بالاتر به وقوع مي‌پيوندد. چنين مشكلي مي‌تواند نشأت گرفته از پايين بودن فشار روغن باشد.

بوي سوختگي

رنگ قرمز، شفافيت و بوي شيرين، از نشانه هاي روغن گيربكس اتوماتيك مناسب است .

حس كردن بوي سوختن روغن گيربكس ،به اندازه عطر خودش شيرين نيست و خبر از بروز مشكلاتي چون داغي شديد گيربكس شما مي دهد، چرا كه تنها وظيفه اين روغن كاهش استهلاك قطعات متحرك درون اين سيستم نيست و نقش يك خنك كننده را نيز ايفا مي‌كند .

هرچند كه بعضي گيربكس ها ،از ميني رادياتوري نيز بهره مي برد كه براي خنك كردن اين مايع تعبيه شده است و احتمال بروز مشكل را به حداقل مي‌رساند.

با اين وجود پايين بودن سطح روغن و يا استفاده از روغن نامرغوب، مي تواند سبب بروز مشكلات اين چنيني شود.

 صداي طبيعي گيربكس

همه ما صداي خاص گيربكس  در زمان تعويض دنده را شنيديم و با آن آشنا هستيم بنابراين هرگونه صداي متفاوتي به راحتي تشخيص داده مي‌شود و لازم است كه مورد توجه قرار بگيرد .

وجود چنين صدايي هم به مانند مشكلات قبلي ،مي‌تواند ناشي از روغن گيربكس باشد و احتمالاً با چك كردن آن برطرف مي‌شود پس به ياد داشته باشيد كه تنها روغن موتور نيست كه تنوع بالايي در بازار دارد و لازم است كه در انتخاب روغن گيربكس مناسب نيز، دقت  كافي نشان دهيد تا از بروز مشكلات بزرگ تر جلوگيري كنيد.

هرچند كه اين تنها احتمال ممكن نيست و به گوش رسيدن چنين صدايي مي تواند خبر از مشكلي بزرگتر بدهد، سايش و خوردگي قطعات، اين اتفاق زماني رخ مي‌دهد كه قطعات در حال حركت ،بخشهاي ديگري را نيز به حركت وا مي دارند كه اين مشكل سبب خوردگي و سايش قطعات شده و خرج زيادي را روي دستتان مي‌گذارد. پس لازم است با شنيدن هر صداي نامعمولي از گيربكس به تعميركار  مراجعه نماييد .

آيا تا به حال شده است كه دنده خودرو شما از جا در برود؟

گيربكس ها به گونه اي تنظيم شده اند كه در دنده تنظيم شده توسط شما باقي بمانند و يا اينكه به دستور كامپيوتر و بر اساس دور موتور تعويض شوند بنابراين در رفتن خود به خود دنده يك اتفاق نامعمول است و دلايل خاص خود را دارد.

چنين چيزي در بهترين حالت نگران‌كننده و در بدترين حالت شديدا خطرناك است، چرا كه به هنگام گاز دادن براي سبقت گرفتن يا جلوگيري از تصادف، اختلال در سيستم گيربكس آخرين چيزي است كه آرزويش را مي كنيد پس از وقوع چنين مشكلي درنگ نكنيد و سراغ نزديكترين تعميركار برويد.

دكتر خودرو ارائه دهنده خدمات تعويض لاستيك در محل و همچنين فروشگاه اينترنتي خريد لاستيك با ما تماس بگيريد

امتیاز:
بازدید: 124
برچسب:
:
[ 1398/5/13  ] [ ۰۹ ] [ surmysuu ] [ ]

چرا گاهي تاير نو عملكرد مطلوبي ندارد؟

۱۳۹۸/۵/۹



چرا گاهي تاير نو عملكرد مطلوبي ندارد؟ : تايرها از اجزاي مختلفي مانند تركيبات لاستيكي، استيل و منسوجاتي ساخته شده اند كه كيفيت و دوام لاستيك به آنها بستگي دارد. هنگام توليد لاستيك درون قالب را با روغني مي‌پوشانند كه تاير به ديواره قالب نچسبد.

چرا گاهي تاير نو عملكرد مطلوبي ندارد؟

هنگام توليد لاستيك درون قالب را با روغني مي‌پوشانند كه تاير به ديواره قالب نچسبد.در ابتدا ممكن است مقدار كمي از اين روغن روي لاستيك شما باشد و عملكرد اوليه تاير را كاهش مي دهد. در 800 كيلومتر اول اين روغن به مرور از ديواره تاير جدا مي شود و شرايط كاركرد اجزاي مختلف تاير با يكديگر را فراهم مي كند. ذكر اين نكته نيز مهم است كه تايرهاي قبلي شما كه به دليل عمق آج كم تصميم به تعويض آنها گرفتيد، در مسيرهاي خشك و معمولي با توجه به تجارب رانندگان مسابقات اتومبيل راني، پاسخ گويي بهتري نسبت به فرمان پذيري خودرو دارند.

نياز به زمان و طي مسافت تاير

 تعجب نكنيد كه تايرهاي جديد شما فرمان پذيري كمتري دارند. اين تايرها نياز به زمان و طي مسافت براي بروز توانايي هاي فني خود دارند.
احتياط: همواره در تست توانايي هاي فني تاير جديد نصب شده احتياط را رعايت نماييد. تايرهاي جديد، نياز به طي دوره اي مشخص براي بروز قابليت هاي فني خود دارند.

راهنمايي ما براي خريد يك تايرمناسب

خريد لاستيك براي ماشين براي اكثر مردم كاري پيچيده،زمان بر و پر هزينه اي است.اما اگر مي خواهيد لاستيك جديد بخريد؛براي انتخابي راحت، راهنمايي مرحله به مرحله ما رو دنبال كنيد.تا هم لاستيكي مناسب خريد نماييد،و هم هزينه هاي سنگيني پرداخت نكنيد.

چه موقع به لاستيك جديد نياز داريد؟

-وقتي هنگام رانندگي حس مي كنيد خودرو به سمتي كشيده مي شود.
-زماني كه  حس مي كنيد خودرو در مسير لغزش دارد.
- در زمان ترمز گرفتن خودرو به موقع متوقف نمي شود.
اما عجله نكنيد اول از سلامت سيستم هاي فني خودرو مطمين شويد،با يك سكه عمق شيار ها را بررسي كنيد،فشار هواي داخل تاير هارو چك كنيد و بعد از آن اقدام به خريد كنيد.
اما در مواقعي كه لاستيك پارگي هاي شديدي داشت ديگر به بررسي نيازي نيست و بايد به صورت اورژانسي به فكر لاستيك جديد باشيد.

نكات زير را در خريد لاستيك رعايت نماييد


__براي خريد لاستيك شرايط آب و هوايي منطقه ي زندگي خود،نوع رانندگي تان،جاده هايي كه در آنها رفت و آمد داريد و ميزان استفاده از خودرو تان در طول هفته را در نظر بگيريد.

__سايز مناسب لاستيك براي خودروي شما از اهميت ويژه اي برخوردار است، و اين امر بر روي مصرف سوخت و سرعت خودروي شما تاثير دارد.

__گارانتي و خدمات پس از فروش محصول را بررسي كنيد،تا در صورت معيوب بودن يا متناسب نبودن لاستيك بتوانيد آن را تعويض كنيد.

تاريخ توليد لاستيك را بررسي كنيد

  • از فروشگاه هاي معتبر خريد كنيد تا از صحت و سلامت لاستيك جديد مطمين باشيد و قبل از خريد قيمت ها، شرايط خدمات، گارانتي ها و تخفيف ها را با هم مقايسه كنيد.
  • براي صرفه جويي در زمان از فروشگاه هاي معتبر به صورت آنلاين خريد كنيد، و از راهنمايي هاي آنها براي خريد لاستيك مناسب و خدمات ارسال و نصب آنها بهره مند شويد.
  • براي تعويض لاستيك ها به افراد متخصص مراجعه كنيد تا آسيبي به ديگر قطعات و لوازم مربوط به چرخ و رينگ وارد نشود.
  • با توجه به شغل و استفاده اي كه از خودرو داريد،دقت كنيد كه ميزان وزن بار و فشار هواي لاستيك متناسب با نياز شما باشد
  • اگرچه لاستيك تاريخ انقضا ندارد اما بهتر است بيشتر از ۵ سال سن نداشته باشد، كه اين طول عمر به شرايط نگهداري از لاستيك نيز بستگي دارد.
امتیاز:
بازدید: 97
برچسب:
:
[ 1398/5/10  ] [ ۰۹ ] [ surmysuu ] [ ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 0
دیروز : 0
افراد آنلاین : 3
همه : 0
چت باکس
امکانات وب